Infraestructures

DESPLEGAMENT DEL PLA D’INFRAESTRUCTURES DEL TRANSPORT  DE CATALUNYA

El Govern ha aprovat el Pla d’Insfraestructures del Transport de Catalunya que, per primera vegada, tracta de forma conjunta i integral la xarxa viària i la ferroviària. Serà una prioritat el desplegament i la realització de les Mesures previstes en aquest Pla. El PITC 2006-2016 preveu una inversió de 44.794 M€, dels quals 31.226M€ corresponen a la xarxa ferroviària.

Sistema Ferroviari de Catalunya.

El Govern de Catalunya programarà per primera vegada, el desemvolupament tant de les infraestructures com dels serveis que integren el Sistema Ferroviari de Catalunya, sens perjudici de la capacitat dels ens locals de planificar, ordenar i regular els serveis que tenen atribuïts

Objectius

1. Prioritzar la inversió en ferrocarril. La inversió en la xarxa ferroviària i de metro multiplicarà per dos la inversió prevista en la xarxa de carreteres.

2. Completar i posar en servei  la xarxa ferroviària d’ample internacional i d’alta velocitat.

3. Millorar la qualitat del servei de rodalia amb Mesures de compra de nous trens i d’ampliació de la capacitat d’alguns trams.

4. Redacció dels projectes bàsics i constructius  de l’Eix Transversal Ferroviari.

5. Redacció dels projectes bàsics i constructius de l’Eix Orbital Ferroviari i inici de les obres.

6. Desplegar per part del Govern de la Generalitat, i en compliment de la Llei Ferroviària, les funcions d’autoritat organitzadora dels serveis de rodalia i regionals.

7. Integrar les respectives xarxes de transport ferroviari amb la resta de xarxes de transport públic mitjançant la gestió dels instruments de programació promoguts per les diferents Autoritats Territorials de la Mobilitat.

8. Posar en marxa les noves xarxes de transport ferroviari a les àrees metropolitanes del Camp de Tarragona, Lleida i Girona.

IMPULS DEL SECTOR ECONÒMIC D’INFRAESTRUCTURES CATALÀ

Catalunya necessita de la presència operativa d’empreses i grups empresarials dedicats a la construcció i la gestió de les infraestructures. Per això, caldrà que aquest sigui un objectiu prioritari dels socialistes al capdavant del Govern.

D’altra banda el sector aeri català ha estat tradicionalment molt feble. Reforçarem les iniciatives empresarials que ajudin a la creació d’empreses aèries amb seu a Catalunya.

La Generalitat a través de CIMALSA  i L’INCASOL participarà junt amb el Port de Barcelona, el Port de Tarragona, i la iniciativa privada en la creació d’un gran operador logístic català, el consorci de Plataformes logístiques. Les polítiques de control del dèficit del sector públic, obliguen a reforçar la col·laboració del sector públic i el privat a través de sistemes  concessionals. Per tant, des de Catalunya, reforçarem el sector de les empreses gestores d’infraestructures i operadors en règim de concessió.

Both comments and trackbacks are currently closed.